بالکن شیشه ای می تواند ایده های تزئینی را محدود کند. به هر حال، فضای کمتری برای نقاشی همراه با نیاز بالقوه بیشتر به حریم خصوصی دارید.

با این حال، هنوز کارهایی وجود دارد که می توانید برای زیباتر کردن فضای خود انجام دهید. در زیر 9 نکته برتر برای تزئین بالکن شیشه ای را پوشش می دهیم.

1.ایده های تزیین بالکن شیشه ای

می‌توانیم بالکن شیشه‌ای را فضایی بسیار سبک‌تر و روشن‌تر از بالکن‌هایی با دیوار آجری یا نرده‌های چوبی در نظر بگیریم. هنگام انتخاب مبلمان و رنگ ها باید از این به نفع خود استفاده کنید، زیرا آنها باید نور موجود فضا را تکمیل کنند

اگرچه می توانید نرده های بالکن شیشه ای را رنگ آمیزی کنید، اما هیچ چیز مانع شما نمی شود که فضای دیوار بالکن خود را رنگ آمیزی کنید یا آن قسمت را با رنگ ها تزئین کنید. البته، توافقنامه اجاره‌گر یا HOA را بررسی کنید تا ببینید آیا مجاز به نقاشی هستید یا خیر.

  1. از مبلمان سبک استفاده کنید

خطوط تمیز و احساس “باز بودن” اغلب مشخصه طراحی نرده شیشه ای برای بالکن است. به این ترتیب، باید از مبلمان حجیم خودداری کنید زیرا آنها می توانند فضا را محصور کنند و باعث تنگی آن شوند.

به دنبال قطعات چوبی یا چوبی مخصوصاً برای صندلی و میز باشید. با قفسه ها و واحدهای ذخیره سازی آزادی بیشتری دارید، اما از هر چیزی خیلی تاریک و سنگین اجتناب کنید.

با این حال، این بدان معنا نیست که نمی توانید راحت باشید. پوشاندن یک صندلی حصیری با چند کوسن بزرگ مجلل همچنان می‌تواند فضا را جذاب کند بدون اینکه خیلی تنگ باشد.

شیشه بالکن

  1. با گیاهان وحشی شوید

یکی از مزایای اصلی بالکن شیشه ای میزان نوری است که به داخل می دهد. شما می توانید فضای سبز بسیار بیشتری نسبت به انواع مختلف بالکن داشته باشید. بنابراین، از این به نفع خود استفاده کنید و یک جنگل بالکن ایجاد کنید.

در حالی که ممکن است بسته به طراحی نرده خود با کاشت های نرده ای مشکل داشته باشید، کاشت های کف در پشت بالکن شیشه ای به خوبی عمل می کنند. به علاوه، اگر کمی حریم خصوصی می‌خواهید، می‌توانید گیاهان بوته‌دار را به‌عنوان یک صفحه نمایش حریم خصوصی پرورش دهید.

هیچ قانون مشخصی در مورد اینکه چه گیاهانی را باید پرورش دهید وجود ندارد، اما به دنبال چیزهایی باشید که از نور درخشان خورشید لذت می برند. حتی در بالکن های رو به شمال، گیاهان نور بیشتری نسبت به فضای داخلی دریافت می کنند.

شیشه بالکن

  1. نرده را روشن کنید

با یک نرده شیشه ای در سمت روشنایی نمی توانید کاری انجام دهید. همانطور که گفته شد، شما به راحتی می توانید نورهای روحی را زیر نرده پنهان کنید یا مستقیماً به شیشه ها بچسبانید.

اگر می خواهید واقعاً ابتدایی باشید، یک چراغ نواری کمد ال ای دی این کار را انجام می دهد. می توانید آن را زیر نرده پنهان کنید تا بالکن شما را بدون اینکه خیلی واضح باشد روشن کند.

اما، اگر می خواهید کمی بیشتر به آنجا بروید، چراغ های نوار LED یا چراغ های زیر کابینت را در نظر بگیرید.

هدف این است که بالکن شیشه ای خود را با استفاده از لمس های ظریف به جای نور واضح روشن کنید.

شیشه بالکن

  1. چیدمان مبلمان

نحوه چیدمان مبلمان در بالکن شیشه ای خود در نهایت به فضا و اهداف شما بستگی دارد. اگر بالکن شما کوچک است، گزینه های شما محدودتر خواهد بود. اما، با یک بالکن بزرگتر، آزادی بسیار بیشتری خواهید داشت.

2 گزینه اصلی عبارتند از: رو به نرده بالکن یا نه. اگر منظره عالی دارید، منطقی است که صندلی خود را به سمت آن بچینید. به هر حال، مزیت بالکن شیشه ای این است که دیدی بدون مانع از منطقه به شما می دهد.

اما، اگر بالکن شما نزدیک به همسایگان شما است یا چیزی ارزش دیدن ندارد، منطقی است که مبلمان خود را دوباره بچینید. صندلی های تکی را به جای مبل انتخاب کنید و آنها را به سمت یکدیگر بگیرید.

یک میز قهوه‌خوری در بین آن و چند گیاه برای تزئین نرده‌ها اضافه کنید، و یک قسمت نشیمن دنج و خصوصی در فضای باز خواهید داشت.

  1. مقداری انتقال وینیل اضافه کنید

بالکن های شیشه ای به دلیل نداشتن حریم خصوصی بدنام هستند. اگر می خواهید این را بدون از دست دادن نور زیاد تغییر دهید، گزینه های زیادی ندارید.

یکی از مواردی که ارزش در نظر گرفتن دارد، انتقال وینیل شیشه ای است. شما به سادگی آنها را به لیوان می چسبانید و کارتان تمام است.

بسته به سبکی که برای بالکن شیشه ای خود می خواهید گزینه های متعددی برای شیشه مات وجود دارد. به عنوان مثال، می‌توانید انتقال‌های شیشه‌ای رنگی، انتقال‌های حریم خصوصی با مات مصنوعی یا طیف وسیعی از الگوها را دریافت کنید.

ممکن است کار با رول به جای انتقال‌های از پیش برش‌شده آسان‌تر باشد، زیرا نیازی به تطبیق الگو ندارید.

شیشه بالکن

  1. مقداری مبلمان بسازید

اگر بودجه شما به مبلمان چوبی نمی رسد، به جای آن چیزی بسازید. یک کاناپه پالت ایده‌آل است زیرا می‌توانید آن را متناسب با فضا و زیبایی‌شناسی خود تنظیم کنید، به شرطی که مهارت‌های DIY داشته باشید.

ما قبلاً راهنمای گسترده ای در مورد نحوه ساخت یک کاناپه پالت نوشته ایم، بنابراین برای اطلاعات بیشتر آن را بررسی کنید.